Úvod Sebavedomie Nie ste ranné vtáča? Vyskúšajte 4 spôsoby ako vstať ráno bez väčších...

Nie ste ranné vtáča? Vyskúšajte 4 spôsoby ako vstať ráno bez väčších problémov

6345
0
ZDIEĽAŤ
257 Shares

Nemáte slabšiu vôľu a nie ste ani lenivý. Problémom môže byť, že idete do postele neskoro.

Bez ohľadu na to, koľko spíte, nikdy vám to nebude stačiť. Váš alarm sa vždy nachádza vedľa vašej postele a čaká iba na to, kedy stlačíte odloženie o 5 minút naposledy. A hoci viete, že máte kopu vecí, ktoré chcete urobiť, ste neochotní opustiť svoj komfort a radšej sa pevne zakryjete prikrývkou.

Nejde o to, že ste lenivý. Pracujete každý deň tvrdo na to, aby ste dokončili dôležité úlohy. Viete však, že by ste dokončili oveľa viac, pokiaľ by ste mali v posteli o hodinu viac. Problémom je, že ste nenašli správne techniky pre vstávanie z postele v ústrety svojim cieľom.

Nebojte sa. Vstávať skoro je ľahšie, aj pre ľudí, ktorí sú notoricky známi pre rannú neproduktivitu. Všetko, čo potrebujete je urobiť zopár zmien vo zvykoch, životnom štýle a nastavení mysle.

Prestaňte bojovať so svojou biológiou

 Ak ste podnikateľ alebo kariérny oportunista, môžeme usúdiť, že byť produktívnym a cieľavedomým v dosahovaní cieľov je priorita. Preto je maximalizovanie produktivity dôležité pre identifikovanie ako a kedy vykonávate svoju najlepšiu prácu.

Ak ste schopnejší večer, je lepšie predĺžiť si svoje večery a ísť do postele neskôr. Pokiaľ sa vám však najlepšie pracuje ráno, musíte vstať skoro. Hoci by sme všetci veľmi radi chodili do postele neskôr a vstávali ráno, veda tvrdí, že nemôžeme mať oboje. Zdraví ľudia potrebujú niečo medzi 7-9 hodinami spánku denne.

Napr. ak idete do postele o 23:30, mali by ste vstať najskôr o 7:30. Ak vstanete skôr, oberáte sa o nejakú tú produktivitu. Pokiaľ skoro vstávate, musíte ísť do postele neskôr. Môže to znieť ako klasické poučovanie, pravda je však už taká. Ísť do postele neskôr a snažiť sa vstať skoro nie je iba kontraproduktívne – je to neprirodzené.

Nikdy nespite so svojim budíkom vedľa vás

Veľa ľudí si chronicky odkladá budík. Nastavia si svoj alarm na presný čas, kedy sa chcú zobudiť, avšak nedokážu odolať a odložia budík jeden, dva alebo trikrát každé ráno.

Hoci si myslíte, že zopár extra minút vám dá viac času na oddych, vedci tvrdia, že to robí pravý opak. Prerušovanie spánku narušuje váš spánkový cyklus a nakoniec sa cítite viac unavenými a váš alarm je menej efektívny.

Výskumy tvrdia, že naše telá reagujú najlepšie, keď sú podmienené jednému, dôslednému pravidlu. Preto sa musíte naučiť vstávať už pri prvom zazvonení budíka.

Nastavte si budík na presný čas, kedy sa chcete zobudiť a umiestnite ho čo najďalej od postele tak, aby ste ho stále počuli. toto vás donúti vstať z postele a vypnúť ho. Akonáhle tak urobíte, okamžite opustite miestnosť, aby ste sa nevrátili naspäť do postele.

Vypracujte si nerozbitnú rutinu

Organizácia a dôraznosť sú 2 piliere v osobnej produktivite života. Bez organizácie budete zápasiť s efektívnou prácou. Bez dôraznosti si nikdy nevybudujete mentálnu energiu potrebnú na prekonávanie a dokončovanie najdôležitejších úloh.

Najlepší spôsob ako začleniť tieto 2 piliere do vášho dňa je vytvoriť si solídnu rannú rutinu. Postupnosť vašich aktivít vám dá zmysel účelu. Mať niečo, čo je potrebné urobiť akonáhle sa zobudíte vám naštartuje deň okamžite.

Keď vaše aktivity strategicky postupujú za sebou, dokončovanie malých úloh, vám dodá sebavedomie a dôraznosť pre dokončovanie náročnejších výziev, až kým nakoniec odškrtnete poslednú úlohu z vášho to-do zoznamu.

Keď sa vaše rána naťahujú a zobúdzanie sa je náročné, vaše ciele sa od vás viac a viac vzďaľujú. Zobúdzať sa skoro a robiť vaše ráno najproduktívnejšou časťou vášho dňa je ľahšie, než sa zdá. Zistite, koľko spánku vaše telo potrebuje. Zobúdzajte sa na prvé zvonenie budíku. Vytvorte si rutinu, ktorá uľahčuje organizáciu a dôraznosť.

Rutiny vám pomáhajú deň začať v malom a ukončiť vo veľkom.