Úvod Kariéra 6 nízkonákladových marketingových stratégii, ktoré si môže dovoliť každý podnikateľ

6 nízkonákladových marketingových stratégii, ktoré si môže dovoliť každý podnikateľ

7906
0
ZDIEĽAŤ
285 Shares

Veľa podnikateľov operujúcich s nízkym rozpočtom sa rozhodne neinvestovať do marketingu. Je to veľká chyba, keďže práve marketing môže poskytnúť ten dlho očakávaný zisk.

Začínajúci podnikatelia čelia mnohým problémom, avšak ani jeden z nich nie je taký vážny ako nedostatok financií. Náklady na začatie sa pohybujú v tisícoch, ak nie v desaťtisícich eur. Treba si ešte pamätať, že to sú iba štartovacie náklady. Okrem toho musia nové spoločnosti platiť ďalšie tisíce v mzdách, prenájme kancelárii a ďalších operačných nákladov, pričom sa snažia udržať si dostatok zisku, aby sa udržali na hladine.

Zachytený v tomto kruhu sa väčšina podnikateľov  vzdá investícii, ktoré im pripadajú nadbytočné, ako je marketing a reklama. Krutou iróniou však je, že zanedbanie marketingu vedie k zanedbaniu rastu. Pravdou však je, že efektívny marketing nemusí stáť veľa peňazí. Áno, vysoko rozpočtové marketingové stratégie môžu priniesť viac viditeľnosti a konzistencie v eventuálnej návratnosti, avšak existuje veľa efektívnych a nízkonákladových marketingových stratégii, ktoré môžu pomôcť vášmu podnikaniu rásť. Tu je 6 z nich.

Referencie

Jeden z najlepších spôsobov, ako je robiť marketing je vyhnúť sa mu. Namiesto toho nechajte systém a vašich zákazníkov robiť marketing pre vás. Pomyslite na fakt, že ľudia sú 4x viac ochotnejší od vás kúpiť produkt vtedy, ak im ho odporúča kamarát.

Aj napriek verejne dostupným recenziám veríme viac odporúčaniu od našich známych viac. Nastavenie takýchto odporúčacích programov nestojí viac a v závislosti od štruktúry môže byť úplne zdarma. Môžete napr. ponúkať súčasným zákazníkom zľavu za odporúčanie pre nového zákazníka.

Content marketing

Content marketing existuje vo viacerých formách, avšak žiadna si nevyžaduje veľkú investíciu. Najjednoduchší spôsob je manažovať vlastný blog a pridávať nový obsah pravidelne aspoň 1x do týždňa, ktorý informuje alebo baví vašich čitateľov v unikátnom alebo praktickom spôsobe. Infografiky, videá a podcasty patria do tejto kategórie taktiež.

SEO – optimalizácia

Pokiaľ trávite čas nad písaním článkov pre svoju content marketingovú kampaň, môžete tiež investovať do zlepšenia svojho SEO.
SEO optimalizácia vám nič nehovorí? Môže sa sprvu zdať, že ide o niečo technicky komplexné, avšak pravdou je, že trochu čítania a venovania času vám ľahko pomôže pochopiť základy.

Sociálne média

Sociálne média môžete robiť pravidelne a kvalitne, pričom sú dostupné zadarmo. Začnite založením biznis profilov na Facebooku, Instagrame alebo Snapchate. Vytvorte si stratégiu, publikujte príspevky a môžete investovať nejaké to drobné pre zviditeľnenie a rozšírenie počtu fanúšikov a taktiež nových zákazníkov.

Email marketing

Email marketing ostáva jednou z najefektívnejších marketingových stratégii, kedy sa miera návratnosti pohybuje niekedy na úrovni aj 400 %. Pokiaľ si získate organický zoznam zákazníkov a posielate im nenásilné emaily, mali by ste vidieť po čase významnú návratnosť taktiež.

PPC reklamy

PPC môže byť relatívne drahé, pokiaľ cielite na vysoko konkurenčné kľúčové slová, existujú však niche, kde ceny stoja menej. Odporúčané je predovšetkým Google AdWords.

Pointa článku? Pokiaľ sa ocitnete v problémoch so svojim rozpočtom, nepristúpte k vylúčeniu marketing z rovnice. Namiesto toho nájdite kreatívne spôsoby ako vybudovať povedomie svojej značky a produktov, ktoré si nevyžadujú vysoké investície.