Šance, že vaše podnikanie o tri roky bude stále existovať, nie sú dobré. Štatistiky ukazujú, že 9 z 10 nových podnikov rýchlo zlyhajú. Veľakrát to nie je z dôvodu nedostatku pracovitosti alebo dobrého nápadu. Skutočný úpadok je spôsobený nedostatkom disciplíny v čase, keď je to potrebné. Častokrát základy, ako znalosť trhu, dostatok peňazí alebo firemná kultúra sú nahradené „dúfaním a modlením“, takže je sa čomu čudovať, že zlyhajú.
Základ
Váš produkt alebo nápad potrebujú solídny základ, na ktorom môžete stavať. Musíte mať dostatočne široký trh, aby ste vydržali viac ako tri roky. Prečo? Trh sa mení a o produkty sa eventuálne stratí záujem. Zatiaľ, čo je váš doterajší produkt žiadaný, potrebujete myslieť už na svoj ďalší produkt. Pokiaľ však váš druhý produkt nie je hotový predtým, než sa trh zmení, môže vás zastihnúť nečakaná stopka.
Znalosť trhu
Vedomosti znamenajú veľa a trh vám zarába peniaze. Takže nepoznať váš trh tak dobre, ako môžete, je neziskové. Keďže financovanie vývoja, marketingu a predaja je drahé, každý kúsok znalosti trhu redukuje množstvo peňazí, ktoré v nich utopíte.
Plánujte svoju obranu
Váš podnikateľský plán je útok, ako aj defenzíva. Väčšina nových podnikov sa sústredí iba na útok, teda vstup na trh a zaútočenie na konkurenciu. Musíte sa však ochrániť proti obchodným cyklom, zmenám trhu, nevyhnutným súdnym sporom a podobne. Jeden faktor v znížení šance neúspechu je sledovať útočníkov a pripraviť svoju obranu.
Buďte sebavedomí
Čím lepšie sa pripravíte, tým viac sebavedomí môžete byť. Sebavedomie je kľúčom k vodcovstvu. Nikto nenasleduje do bitky zbabelca, a zamestnanci sa nebudú snažiť uspieť pokiaľ ich šéfovi chýba odvaha.
Získajte pomoc
Dokonca i najväčšie korporácie zamestnávajú expertov. Potrebujete mentorov na pomoc pre vykonanie múdrych rozhodnutí, kde má vaša expertíza obmedzenia. Nebojte sa požiadať o pomoc. Väčšina mentorov je štedrá so svojim časom a pomocou. Môžu vás ochrániť od chýb, či už nevýznamných alebo kritických.
Networkujte
Každý nový vzťah buduje vašu značku. Ak niekomu podáte svoju vizitku, je to ďalší nový človek, ktorý pozná vaše podnikanie. Po čase tieto kontakty vedú k ďalším kontaktom, ktoré vám môžu pomôcť na ďalšiu úroveň. Buďte si vedomý mnohých spôsobov, akými reprezentujete vašu značku, dokonca aj pri interakcii, či už osobne alebo profesionálne, keďže už vaše oblečenie alebo veci, ktoré hovoríte posielajú správu o vašom biznise.
Buďte úprimný
Úprimnosť je silná pracovná etiketa, ktorú by mal každý podnikateľ zasadiť v zárodku firemnej kultúry. Ako sa stáva, mať pravdu nie je dôležité iba pri predaji. Je taktiež dôležité premeniť konverziu jedného predaja na stáleho zákazníka.
Robte čokoľvek, čo bude treba
Túžba a optimizmus sú úzko prepojené. Oboje vedie ku konštantnému, energickému úsiliu, ktoré stojí za úspešným biznisom. Na svojej ceste sa stretnete s problémami a prekážkami, musíte však odolať a prekonať ich. Veľa podnikov zlyhá, pretože zakladatelia jednoducho skončili vtedy, keď mali tlačiť ďalej.