Úvod Kariéra 4 spôsoby, ako ostať pokojný a sústredený pri práci

4 spôsoby, ako ostať pokojný a sústredený pri práci

4875
0
ZDIEĽAŤ
108 Shares

Schopnosť manažovať svoje emócie a ostať kľudným pod tlakom má priame následky na váš pracovný výkon. Ako sa náš mozog po stáročia vyvíjal a zvyšoval v komplexnosti, vyvinuli sme si schopnosť mať starosti pri udalostiach, ktoré u nás v minulosti vyvolali stres.  To znamená, že pokiaľ ste narazili na nejakú úlohu, ktorú ste nevedeli splniť a začali ste panikáriť, je možné, že urobíte to isté, keď narazíte na ďalšiu úlohu, ktorá bude pre vás taktiež výzvou.

Okrem toho, že stres zvyšuje riziko srdcovo-cievnych ochorení, depresiu a obezitu, dokáže taktiež znížiť kognitívny výkon. Našťastie, pokiaľ sa nenachádzate v životu ohrozujúcej situácii, váš stres je subjektívny a môžete ho mať pod kontrolou. Najlepší pracovníci majú vlastné stratégie, ako sa vyhýbať stresujúcim okolnostiam. Tu je zopár najlepších.

Byť vďačný za to, čo máte

Nájsť si čas a byť vďačný za to, čo máte, nie je jednoducho iba tá „správna“ možnosť. Rovnako to zlepšuje vašu náladu, pretože to znižuje stresový hormón kortizol o 23 %. Výskumy potvrdili, že ľudia, ktorí sú denne vďačný, majú zlepšenú náladu, energiu a fyzické zdravie.

Nepýtať sa otázku „Čo ak?“

„Čo ak?“, je otázka, ktorá je palivom pre stres a obavy. Veci sa môžu ubrať miliónom rôznych smerov, a čím viac strávite obavami o možnostiach, tým menej času sa budete sústrediť na vykonávanie úlohy, ktorá vás upokojí a udrží váš stres pod kontrolou. Pokojní ľudia vedia, že táto otázka im prinesie iba myšlienky, ktoré nechcú mať.

Ostať pozitívnym

Pozitívne myšlienky pomáhajú stres prerušovať tým, že pozornosť mozgu sústredia na niečo, čo je úplne bez stresu. Musíte svojmu mozgu dopriať menšiu pomoc v podobe vedomého myslenia na niečo pozitívne. Akákoľvek pozitívna myšlienka vám pomôže sústrediť sa na úlohu.

Ak všetko ide tak, ako má, je to relatívne ľahké. Horšie to je, keď sa nedarí, vtedy to predstavuje skutočnú výzvu. V týchto momentoch myslite na svoj deň a identifikujte jednu pozitívnu vec, ktorá sa stala, bez ohľadu na to, aká je veľká. Pokiaľ vás nič nenapadne z dnešného dňa, myslite na predchádzajúci deň alebo týždeň, poprípade do budúcnosti. Pointa je, že musíte myslieť na niečo pozitívne, čo vám pomôže presunúť svoju pozornosť od negatívnych vecí.

Obmedziť kofeín

Pitie kofeínu spúšťa prísun adrenalínu do tela. Adrenalín je zdrojom odpovede „bojuj alebo utekaj“, mechanizmu, ktorý vás prinúti k postaveniu sa zoči voči problému alebo úteku pred hrozbou. Tento mechanizmus je nevhodnou alternatívnou za racionálne myslenie v podobe rýchleho rozhodnutia.

Toto je skvelé v prípade, ak sa nachádzate v nebezpečenstve, ale horšie, keď musíte dokončiť úlohu. Keď kofeín dostane váš mozog a telo do tohto stavu, vaše emócie prevezmú kontrolu nad vašim správaním.

Premôcť úzkosť v niektorých situáciách je nadmieru ťažké. Kedykoľvek sa stretnete s veľkým množstvom stresu, ktorý obmedzuje váš výkon, jednoducho využite vyššie popísané spôsoby, ako ostať pokojným a sústredeným v práci.

 
Copyright: grinvalds / 123RF Stock Photo