Úvod Kariéra 3 tipy pre zvládnutie zlého dňa v práci

3 tipy pre zvládnutie zlého dňa v práci

416
0
ZDIEĽAŤ
0 Shares

Alarm mešká, hlava vás bolí a vaše telo vám dáva pocit, akoby do vás narazilo auto. Váš počítač zamrzne a tesne pred termínom stratí súbory, na ktorých ste pracovali dlho a vytrvalo. Váš nadriadený si na vás vylieva svoje nervy.

Väčšina ľudí sa nezobúdza ráno s pocitom, že dnes dobijú svet. Skôr je to tak, že väčšinou ste zachytený v rozruchu každodenného dňa a musíte vedieť preraziť, pričom niekedy máte aj zlé dni, kedy sa na to jednoducho necítite.

Každý jeden z nás má také dni. Máte pocit, že je to vaša chyba, ale nie je. Väčšinou sú tieto stresujúce situácie mimo vašu kontrolu, vy však môžete monitorovať, akceptovať a resetovať vaše reakcie. Aby ste začali, tu sú 3 tipy ako zvládnuť zlý deň v práci.

Eliminujte stres spojený s prácou

Viete, z čoho majú ľudia najviac stres? Z práce. Na to, aby ste ho odstránili, sa musíte sami seba spýtať otázky: Čo je dôležité? Čo nie je dôležité? Začnite s najjednoduchšími úlohami pre získanie sebavedomia naspäť a návrat do produktivity. Následne vytvorte deadlines, ktoré sú pre vás realistické na dokončenie. Pokiaľ si skutočne pripadáte prepracovaný, porozprávajte sa s vašim nadriadeným o dostupných možnostiach.

Komunikujte so svojim šéfom

Váš šéf môže mať najväčší stres zo všetkých, pričom ho niekedy prenesie na svojich zamestnancov. Pokiaľ sa tak stane, nastavte vhodný komunikačný štýl na zlepšenie vašich pracovných vzťahov. Pre zlepšenie vzťahu s vašim nadriadeným skúste komunikovať cez jeho komunikačný štýl. Existujú 4 typy štýlov:

  1. analytický – v tomto komunikačnom štýle sa preferujú reálne čísla a údaje. Vyhýbajte sa nejasným výrazom a buďte špecifický pri hovorení s touto osobou.
  2. intuitívny – v tomto komunikačný štýl sa viac sústredí na väčší cieľ a zvykne sa zabúdať na detaily. Váš šéf už dopredu vie odpoveď a chce ju počuť. Hovorte priamo k veci. Dajte všeobecnejší pohľad na situáciu a ukončite ju solídnym záverom.
  3. funkčný – v tomto komunikačnom štýle sa preferujú detaily, procesy a dobre štruktúrované plány. Ľudia s týmto štýlom nechcú vynechať ani jeden krok, takže sa uistite, že ste jasný a stručný.
  4. osobný – tento komunikačný štýl zahŕňa asertívnu komunikáciu namiesto sústredenia sa na dáta. Tu sa treba zamerať na svojich kolegov a snažiť sa pozrieť sa na veci z ich uhľa pohľadu.

Trénujte samého seba na komunikačný štýl vášho nadriadeného. Je to, akoby ste sa naučili nový jazyk. Počas zlých dní je lepšie uhnúť svojmu šéfovi z cesty, bez ohľadu na to, kto má zlý deň. Buďte srdeční, presní a udržujte verbálnu komunikáciu jasnú a profesionálnu. Niekedy je zas lepšie zvoliť e-mail.

Oddychujte, keď ste chorý

Počas chrípkovej sezóny je udržať sa fit takmer nemožné. Pokiaľ vás chrípka dostihne a vy si nedoprajete oddych vtedy, kedy máte, budete potrebovať viac času na zotavenie. Jednoducho, keď sa skutočne cítite chorý, tak si vezmite voľno. Urobíte tak lepšie pre svoje zdravie a zdravie ostatných.

Pamätajte si, vo väčšine prípadov, ktoré prispievajú ku zlým dňom sú mimo vašu kontrolu. Skrátka to akceptujte. Spravte krok späť, nadýchnite sa a sústreďte sa na opätovný začiatok. Ďalší moment je váš. Máte na to.